Jak agregator muzyki pomaga w promowaniu muzyki?

agregator muzyki

Branża muzyczna w ostatnich latach bardzo się rozwinęła. Skuteczne wypromowanie się i wybicie ponad szereg artystów staje się coraz trudniejsze, ponieważ konkurencja jest naprawdę ogromna. Kluczową rolę w całym tym procesie odgrywa umiejętne zarządzanie swoim wizerunkiem oraz twórczością w sieci. Nie ma złotego przepisu na sukces, jednak jeżeli będziemy przestrzegać pewnych reguł, znacznie zwiększymy swoje szanse na wielką karierę.

Sam talent dziś już nie wystarczy. Oczywiście jest bardzo ważny, jednak to tylko jeden element składający się na końcowy sukces. Coraz większą rolę odgrywają takie cechy jak przedsiębiorczość, pomysłowość oraz bycie osobą otwartą i społeczną. Zwłaszcza w tej ostatniej kwestii internet okazuje się niezwykle pomocny. Ludzie bardzo cenią artystów, z którymi mogą wejść w konwersację, powymieniać się opiniami, zamienić kilka słów. Aby „uspołecznić” nasz wizerunek, możemy skorzystać z portali społecznościowych. Najbardziej renomowany Facebook jest miejscem, gdzie możemy przybliżyć fanom swoje życie prywatne, zdradzić plany na przyszłość lub po prostu podzielić się faktami z naszego  życia.  Na popularnym „fejsie” istnieje również wiele grup tematycznych, na których możemy podyskutować na wszelkie tematy z innymi artystami lub słuchaczami. W ten sposób możemy przyspieszyć budowę własnego fanbase’u. Warto również zainteresować się innymi portalami społecznościowymi (Twitter, Tumblr, Instagram itp.)

Kolejnym ważnym elementem w procesie promowania jest skuteczne rozpowszechnianie swoich utworów. Pomocną dłoń może nam wyciągnąć agregator muzyki. Odpowiada on za umieszczanie muzyki na różnych serwisach muzycznych. Przewaga niezautomatyzowanego agregatora muzyki nad artystami działającymi na własną rękę polega na posiadaniu bezpośrednich kontraktów z serwisami muzycznymi, dzięki czemu mają możliwość skuteczniejszego promowania muzyki. Dodatkowo, często dystrybutorzy muzyki mają własne kanały w takich serwisach jak Spotify, Soundclound czy Youtube, które są powszechnie znane, a utwory na nich umieszczane z miejsca trafiają do szerokiego grona odbiorców. Stanowi to dobry start i lepszą prognozę na przyszłość.