Rozwój technologii jest bardzo dynamiczny i towarzyszy nam praktycznie na każdym kroku. Jest ona bardzo pomocna w wielu dziedzinach i aktualnie po prostu ciężko sobie wyobrazić życie bez niej. Jeszcze 15 lat temu, gdy telefony komórkowe dopiero wchodziły na rynek, służyły one tylko i wyłącznie do komunikacji. Dziś za ich pośrednictwem sprawdzimy pogodę, zapłacimy za zakupy, posłuchamy muzyki i wiele, wiele więcej. Technologia jest także bardzo ważna w przemyśle spożywczym. Największe fabryki są niemal w każdym aspekcie zautomatyzowane, a bez stosowania najnowszych urządzeń nowe przedsiębiorstwa nie mają w ogóle szans na poważne zaistnienie na rynku.
Aktualnie Polska może szczycić się mianem jednego z głównych producentów żywności w Europie. Liczba eksportowanych dóbr, które produkowane są na terenie naszego kraju stale rośnie, a to wszystko za sprawą dobrego dostosowywania się naszych przedsiębiorstw do uwarunkowań rynkowych. Główną rolę oczywiście odgrywają zaawansowane urządzenia takie jak przykładowo mieszalniki przemysłowe. Precyzja oraz tempo wykonywania produktów przez maszyny jest nie do zastąpienia przez ludzkie ręce, dlatego małe przedsiębiorstwa pozbawione najnowszych technologii świata nie podbiją.
Przykładem eksportowanych produktów do innych europejskich krajów jest czekolada. Fabryki czekolady w Polsce są doceniane już nie tylko na naszym podwórku, a dzieje się tak za sprawą nie tylko zaawansowanych urządzeń, ale również przez stale udoskonalane receptury i składniki wyrobów.
Produkcja czekolady jest procesem dość skomplikowanym, który składa się z kilku etapów. Na samym początku należy pamiętać o tym, by wybrać odpowiednie ziarna kakaowca, które są poddawane różnym obróbkom. Jest to m.in. konszowanie, które ma wpływ na smak oraz aromat czekolady. Polega on na odpowiednim operowaniu temperaturą oraz usuwaniu zbędnych substancji lotnych, dlatego bardzo istotną kwestią jest urządzenie do tego przeznaczone. Należy pamiętać, że w procesach produkcyjnych nie należy oszczędzać na sprzęcie, ponieważ może to niekorzystnie wpłynąć na jakość produktów, a co za tym idzie renomę marki.