Aby stać się osobą rozpoznawalną w świecie muzyki, czeka nas wiele ciężkiej pracy. Należy pamiętać, że nie można z dnia na dzień znaleźć się w nagłówkach artykułów, tylko cierpliwie dążyć do celu. Wielu artystów porzuca marzenie o karierze piosenkarza lub DJ-a tylko dlatego, że w ciągu kilku miesięcy jego kariera stanęła w miejscu. Takie momenty zdarzają się i zdarzać się będą każdemu, dlatego nie można zbyt szybko się zniechęcać. Doskonałe możliwości rozwoju daje internet.
Konkurencja z roku na rok jest coraz większa, należy więc rozważnie podejmować kolejne działania zarówno te ściśle związane z muzyką i naszym wizerunkiem, jak i marketingowe. Przede wszystkim każdy artysta powinien założyć własne profile na portalach społecznościowych. Najpopularniejszym z nich jest oczywiście Facebook, który nie tylko pozwala nam na zaistnienie w wirtualnej społeczności, ale również oferuje szereg narzędzi do promowania się oraz rozwoju ścieżki kariery. Taki profil stanowi nie tylko naszą wizytówkę i miejsce do zamieszczanie ogłoszeń oraz informacji o nas, ale także miejsce, w którym możemy porozmawiać z fanami, poznać ich opinie i oczekiwania.
Oprócz spraw wizerunkowych musimy także zadbać o regularne zamieszczanie naszej twórczości w sieci. Nieocenione są w tym przypadku różnego rodzaju platformy, na których możemy udostępniać muzykę słuchaczom. Jak znaleźć się na playlistach Spotify lub YouTube? Muzykę możemy umieszczać na własnym kanale lub na kanał należących do różnych dystrybutorów. Druga opcja pozwoli nam na znacznie szybsze zaistnienie w sieci, ponieważ tego typu kanały mają bogatą bazę subskrybentów, którzy na bieżąco dostają powiadomienia o nowo udostępnionych materiałach. W ten sposób niemal natychmiastowo nasza twórczość prezentowana jest znacznie szerszemu gronu, niż miałoby to miejsce na naszym kanale.
Istnieje także możliwość „dawania koncertów online”. Na czym to polega? Zaprojektowana do udostępniania relacji live platforma daje możliwość artystom zorganizowania koncertu, będąc we własnym studiu nagraniowym lub nawet w domu. W zależności od ustawień artysty, słuchacze mogą połączyć się z relacją wnosząc konkretną opłatę lub zupełnie za darmo.