Praca hostessy – opis zawodu

ekspozytory

Praca w charakterze hostessy to jedno z najczęściej podejmowanych przez młode dziewczyny wyzwań zawodowych. Wszystko dlatego, że nie jest trudna, ale pozwala zarobić naprawdę niemałe pieniądze. Co więcej, hostessa pracuje najczęściej popołudniami oraz wieczorem, więc praca nie koliduje z jej naukowymi obowiązkami. To doskonała szansa na dorobienie do domowego budżetu dla studentek, które nie mogą jeszcze rozpocząć pracy na cały etat.

Obowiązki pracy hostessy

Podstawowym zadaniem hostessy jest skuteczna prezentacja określonego produktu, która będzie wiązać się ze zwiększeniem sprzedaży i finalny zysk firmy. Ale nie tylko. Ich obowiązkiem jest też zachęcanie do wzięcia udziału w konkretnej promocji.

Ciekawostką jest fakt, że hostessy coraz częściej pełnią rolę reprezentacyjną. Witają gości na targach i konferencjach, przekazują informacje o danym produkcie czy usłudze, udzielają wskazówki. Nierzadko hostessy zastępują ekspozytory reklamowe, więc rozdają ulotki, foldery, katalogi czy też broszury firmowe.

Kto może zostać hostessą?

Nie jest żadną tajemnicą, że hostessą zostaje najczęściej młoda, atrakcyjna dziewczyna. Chodzi przecież o to, by zachęcała potencjalnych klientów do skorzystania z oferty czy też reprezentowała firmę. Do tego z całą pewnością przydaje się atrakcyjny wygląd zewnętrzny.

Ale aparycja hostessy to nie wszystko. Wymaga się od niej również pełnej komunikatywności. Jeśli dziewczyna nie będzie zachęcać do wzięcia udziału w promocji czy też nie będzie rozmawiać z odbiorcami, o wiele bardziej opłacalne będą wtedy ekspozytory na ulotki. Właśnie po to zatrudnia się hostessę, by bezpośrednio wspierała wszelkie działania, których efektem jest zwiększenie sprzedaży.

Hostessa powinna być też optymistycznie nastawiona do świata, entuzjastyczna, otwarta na kontakt z ludźmi, a z jej twarzy nie powinien schodzić uśmiech. Hostessa ma wzbudzać sympatię, żywo reagować na pytania potencjalnych klientów. Aby móc odpowiadać na zadawane pytania, niezbędne jest również to, by hostessa była właściwie wyedukowana. Przed podjęciem zadania musi więc zapoznać się z ofertą, którą ma prezentować. Brak wiedzy będzie wpływać negatywnie na odbiór i cały wizerunek firmy, która ją zatrudnia.

Jak hostessa może zdobywać zlecenia?

Okazuje się, że praca hostessy to nie lada wyzwanie i to nie tylko pod względem oczekiwań, jakie wiążą się z pełnionym stanowiskiem. Same hostessy przyznają, że minusem ich pracy jest brak stałości zleceń. Widać wyraźnie sezonowość tej branży. Najwięcej pracy hostessy mają w okresach wyprzedaży oraz świąt, kiedy Polacy dokonują większych niż standardowo zakupów.

Aby zapewnić sobie zlecenia, hostessa nie powinna współpracować tylko z jedną firmą. Najlepiej, kiedy zatrudni się w agencji, która pośredniczy pomiędzy zleceniodawcami a wykonawcami. To agencja sprawdzi wtedy warunki pracy i zapewni klientów, którzy wykazują zainteresowanie tego rodzaju usługą. Fakt, że pobierze za to prowizję, nie powinien przerażać. To najbardziej opłacalna opcja. Samodzielne szukanie zleceń nigdy nie jest tak korzystne.