Kampanie reklamowe – najważniejsze cele

kampanie reklamowe

Reklama to potężna machina, od której zależy powodzenie i utrzymanie się produktu czy firmy na rynku. Kampanie reklamowe nie tylko informują o istnieniu danej inicjatywy czy towaru, ale również wpływają na kształtowanie ich wizerunku. Spoty reklamowe powstają po to, by wywoływać emocje, oczywiście tylko te pożądane. Podświadomie wpływają na decyzje zakupowe konsumentów czy potencjalnych klientów – nawet wtedy, gdy upieramy się, że na nas reklama nie działa. 

Chociaż reklam nie lubimy i zwyczajowo nie oglądamy a pasma przerywające ulubiony film są doskonałą przerwą na zrobienie herbaty to każdy spot reklamowy jest stworzony z ideą specjalnej strategii. Ma wpływać, nawet podświadomie na zachowania odbiorcy. Dźwięk, barwy, przekaz, ogólny klimat reklamy ma być zapamiętany i skłaniać do zakupu. Przypomnij sobie, czy z półek sklepowych wybierasz produkty nikomu nie znane czy raczej wybierzesz szampon, który rzekomo używa znana aktorka? Skorzystasz z oferty reklamowanej marki odzieżowej czy jednak wybierzesz sklep całkowicie nieznany? Oczywiście, że wybierzesz to, co znasz i to chociażby w telewizyjnego ekranu.

Taka właśnie jest reklama, a kampanie reklamowe tworzone z myślą o długofalowej emisji i tworzeniu przy okazji określonego wizerunku klienta mają jeszcze bardziej oswajać klienta z produktem czy marką. Zdaniem wmediawzieci.pl obecny rynek jest tak nafaszerowany kampaniami reklamowymi, że wręcz niemożliwe jest utrzymanie w jakiejkolwiek branży dobrej pozycji bez skutecznego przekazu.

Dodaj komentarz