Jak bardzo zmienił się rynek nieruchomości w czasie pandemii koronawirusa? Okazuje się, że eksperci tej branży nie zauważają wielkich zmian. Mieszkania sprzedają się w mniej więcej takiej samej liczbie, jak skazywały na to statystyki przed wykryciem w Polsce pierwszego pacjenta z COVID-19. Uwagę warto zwrócić na pewno na fakt, iż dzisiaj potencjalny nabywca jest coraz bardziej wymagający i to on dyktuje warunki współpracy.
Właśnie dlatego największy popyt wykazywany jest w zakresie mieszkań nowoczesnych, wręcz tych „inteligentnych”. Odpowiednie przygotowanie nieruchomości dotyczy przede wszystkim tych z rynku wtórnego oraz wykańczanych „pod klucz”. Pamiętajmy, że potencjalny klient jest wzrokowcem i najważniejsze jest to pierwsze wrażenie. Już przeglądając internetowe oferty nieruchomości, zwraca się przede wszystkim uwagę na te najbardziej estetyczne i po prostu modne.
Istotny jest sam projekt, który przygotował architekt wnętrz. Białystok, Poznań, Warszawa czy inne miasta w Polsce pod tym względem wykazują podobne tendencje. Mieszkanie ma być po prostu funkcjonalne, usytuowane z uwzględnieniem optymalnych stron świata. Dzisiaj liczy się przestrzeń i praktyczne rozwiązania.
Koszt usługi architekta nie jest wysoki, szczególnie jeśli pod uwagę weźmiemy korzyści, jakie sprzedający mieszkanie może osiągnąć. Home staging to nic innego jak przygotowanie nieruchomości specjalnie pod sprzedaż. Nierzadko wystarczą drobne elementy dekoracyjne, by mieszkanie stało się bardziej interesujące.