Reklama to przekaz, forma komunikacji pomiędzy firmą a jej potencjalnym czy nabytym już klientem. Jakie jednak musi spełniać warunki, by była naprawdę skuteczna?
Przede wszystkim dobra reklama powinna informować a dzięki informacjom skłaniać jej odbiorców do zamierzonych reakcji. Tym samym odbiorca reklamy ma odczuć potrzebę nabycia danego produktu czy usługi, zakupić go bądź utwierdzić się w przekonaniu, że postępuje prawidłowo korzystając z reklamowanej rzeczy już od jakiegoś czasu.
Osoby, dzięki którym produkcja filmów reklamowych może przebiegać sprawnie powinny brać pod uwagę nie tylko świadome myślenie klientów, ale też podświadomość, dzięki której przekaz reklamowy będzie trwale zapamiętywany.
Pamiętać należy także o tym, by reklama przyciągała uwagę odbiorców, była po prostu interesująca. Zdaniem ekspertów z sensimedia.pl powinna ona wywoływać nawet określone emocje, najczęściej te o pozytywnym charakterze.
Przekaz reklamowy zadziała niekorzystnie jeśli w reklamie zawarte zostaną treści czy obrazy kontrowersyjne czy negatywne w opinii większości społeczeństwa. Pamiętajmy, że lepiej zapamiętujemy i przyswajamy to, co lubimy, co nas cieszy a odrzucamy sceny smutne i przygnębiające.