Zgrany zespół jest jednym z głównych celów każdego pracodawcy. Szczególnie poprzez współpracę między pracownikami, mogą być realizowane projekty oraz inne przedsięwzięcia w firmie. Kluczową rolę odgrywa tutaj komunikacja, która jest odpowiedzialna za wymianę informacji między pracownikami.
Stworzenie zgranego zespołu w firmie nie należy do zadań łatwych. Wielu kierowników oraz dyrektorów staje przed ważnymi problemami, które dotyczą budowania zdrowych relacji między pracownikami. Żeby uzyskać oczekiwane rezultaty zazwyczaj, jest niezbędne wyjście naprzeciw potrzebom pracowników oraz występującym problemom komunikacyjnym. Jednym z rozwiązań jest impreza integracyjna dla pracowników.
Podczas takiego wydarzenia mogą być poruszane różne tematy związane z funkcjonowaniem firmy. Jest to szczególnie zauważalne w przypadku gier szkoleniowych, które pozwalają zintegrować członków zespołu. Istotne jest również rozwijanie umiejętności miękkich. Dlatego impreza integracyjna dla pracowników, może polegać na przeprowadzeniu gry szkoleniowej. Celem gry może być wdrożenie nowych pracowników lub poprawa pracy w grupie. Ponadto taka forma wspólnego spędzenia czasu na rozgrywce wymaga zaangażowania ze strony uczestników takiego szkolenia.
Nowi pracownicy zazwyczaj muszą szybko odnaleźć się w grupie, jaką są członkowie danego zespołu lub działu firmy. Pierwszy kontakt z pozostałymi pracownikami jest bardzo stresujący, co potencjalnie może się przekładać na wyniki takiej osoby. Pojawiające się wtedy obawy związane z postrzeganiem przez resztę grupy potęgują stres i napięcie. Taka sytuacja może skutkować zaburzeniem spokojnej atmosfery w firmie. Jest to działanie nie pożądane, ponieważ spokój w firmie jest gwarantem większej skuteczności pracowników. Ważne jest rozładowanie napięcia poprzez budowanie trwałych relacji między pracownikami firmy.