Filmy wizerunkowe – czy rzeczywiście są skuteczne?

filmy wizerunkowe

Jak się okazuje, rolą filmu wizerunkowego jest nie tylko budowanie zaufania do firmy, ale przede wszystkim jej promocja. Oczywiście, celem jest ukazanie określonej kreacji firmy jednak jest to tylko cel pośredni, w rezultacie bowiem wszystko ma się przekładać na większą sprzedaż i zyski.

Produkcja filmu reklamowego, który ma ukazywać firmę i jej działania w pożądanym świetle jest niezwykle podobna do tradycyjnej reklamy. Profesjonaliści tworzą go opierając się na tym samym procesie zaczynając od kreacji poprzez produkcję a na postprodukcji kończąc.

Jak przyznają eksperci z sensimedia.pl filmy wizerunkowe są nie co trudniejszą formą promowania firmy bowiem o ile w przypadku reklamy komercyjnej widz ma świadomość celu, jakim jest skłonienie do go zakupu to w przypadku kreowania wizerunku materiał ma przede wszystkim wywoływać ściśle określone emocje.

Filmy wizerunkowe to poniekąd wizytówka firmy – to one przedstawiają ją w zamierzonym, najczęściej pozytywnym świetle. To one również mają przyciągać i zyskiwać pozytywne wrażenia potencjalnych klientów, ale też biznesowych partnerów a przy tym wszystkim trzeba starać się, by wizerunek został także utrwalany biorąc pod uwagę pozyskanych już odbiorców.

Jeszcze trudniejsze zadanie wytyczone zostaje twórcom filmów wizerunkowych, kiedy ogólna opinia na temat działalności jej klienta jest negatywna a celem materiału ma być jego zmiana. Trzeba bowiem pamiętać, że widz wyczulony będzie na każdy szczegół a film taki musi być rzeczywiście najlepszej jakości, by nie wpłynął jeszcze gorzej na opinię określonego targetu.

 

Dodaj komentarz