Nie wszystkie firmy stać na reklamę w mass mediach. Nie zawsze zresztą taka okazuje się skuteczna. Mali przedsiębiorcy albo ci, którzy prowadzą swoje biznesy jedynie na danym terytorium, z powodzeniem mogą realizować strategie reklamową na podstawie przede wszystkim reklamy zewnętrznej. Jedną z najbardziej skutecznych jest reklama na samochodzie. Sprawdź dlaczego.
Reklama na samochodzie jest łatwo zauważalna, dzięki czemu trafia do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, przekaz może być oferowany dużej grupie potencjalnych klientów w krótkim czasie na niewielkim obszarze – auto się przecież przemieszcza.
Nie da się też ukryć, że reklama samochodowa zalicza się do tych najtańszych. Na służbowe auto wystarczy nalepić naklejki reklamowe albo zamówić ramki na tablice rejestracyjne, na jakich umieszcza się logotyp czy dane teleadresowe reklamowanej firmy. Czasem dla firmy jest to inwestycja, która pochłania jedynie kilkaset złotych.
Reklama zewnętrzna tego rodzaju jest też trwała. Nie trzeba płacić miesięcznych abonamentów, nie trzeba kupować powierzchni reklamowej – tak jak dzieje się to na przykład przy reklamie billboardowej. Co więcej, nie trzeba inwestować w wydruki w danych odstępach czasu. Naklejki reklamowe czy ramki na tablice rejestracyjne nabywa się raz i służą przez długi czas. Nie wymagają od nas żadnego zaangażowania, bo przekaz jest oferowany grupie docelowej automatycznie.
A czy wiesz, do kogo przede wszystkim kierowana jest reklama samochodowa? Głównie do wszystkich uczestników ruchu drogowego. Kierowca, stojąc w korku, z łatwością dostrzeże napisy na ramce tablicy rejestracyjnej zamontowanej na aucie stojącym z przodu. Reklama na samochodzie będzie też widoczna dla pieszych. Co ciekawe, z tej formy przekazu mogą korzystać oczywiście firmy z wszystkich branż. Najczęściej jednak reklama na samochodzie wykorzystywana jest przez przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, nierzadko również z sektora nieruchomości.