Właściwa dystrybucja i ekspozycja utworów muzycznych – co może zrobić artysta?

promocja w Tidal

Serwisy streamingowe to obecnie idealne miejsca dla nowych artystów, którzy przy ich pomocy są  w stanie dotrzeć do sporego grona nowych odbiorców. Zwłaszcza gdy wiedzą, w jaki sposób wykorzystać ich potencjał.

Jednym z najpopularniejszych obecnie serwisów jest Tidal. Codziennie miliony użytkowników korzysta z jego zasobów, odtwarzając swoje ulubione utwory, a także poszukując zupełnie nowych artystów, zgodnych z ich gustem muzycznym. Jest to niezwykle wygodne narzędzie, za które nie trzeba płacić ogromnych pieniędzy.

Tego typu serwisy okazują się jednak korzystne także dla samych muzyków. Promocja w Tidal pozwala im bowiem zdecydowanie rozszerzyć swoją publikę, a także zadbać o dodatkowe źródła dochodu.

Czy Tidal pozwala zarobić?

Jak można się domyślić, wysokość ewentualnych zarobków jest zależna od popularności. Im bowiem więcej osób słucha tworzonych piosenek, tym na większe zyski mogą liczyć artyści. Chcąc dotrzeć do słuchaczy, należy skupić się na właściwe dystrybucji treści. Powinna ona trafiać przede wszystkim do osób, które rzeczywiście interesują się gatunkiem muzyki, do jakiego należą.

Zarabianie na muzyce w ten sposób wymaga nie tylko otwartej głowy, ale również umiejętności wykorzystywania potencjału drzemiącego w takich serwisach jak Tidal. Muzycy, którzy nie czują się na siłach, by się tym zająć, mogą liczyć na pomoc profesjonalnych firm, zajmujących się dystrybucją treści w sieci. Także muzyki.