Pozycjonowanie poprzez SEO copywriting. Nie wyrzucaj pieniędzy w błoto!

SEO copywriting

Tak zwany SEO copywriting to branża bezpośrednio związana z pozycjonowaniem stron internetowych, która do niedawna „przeżywała” złoty okres. Większość ludzi niezaznajomionych w temacie uważa, że jest to łatwy biznes, bo przecież to tylko „pisanie”. Grubo się mylą. W dodatku przez różnej maści oszustów doświadczeni copywriterzy zarabiają coraz mniej, a klienci często na inwestycjach w copywriting tracą. Jak uniknąć błędnego pozycjonowania z usługą kupna tekstów SEO?

Przede wszystkim przed zakupem artykułu trzeba uważnie przyjrzeć się ofercie firmy, czy osoby, która takie usługi oferuje, szczególnie jeśli kupujemy teksty SEO na serwisie aukcyjnym allegro. Ceny tam wahają się od 1,99 do 3zł za 1000 znaków ze spacjami i ten tysiąc znaków sprzedający nazywa artykułem. Dla wyszukiwarki Google artykuły do tysiąca znaków są praktycznie bezwartościowe. W nomenklaturze fachowej taki tekst nazywany jest preclem. Matt Cutts z firmy Google w jednym z nagrań na Youtube mówił, że specjaliści w Google cały czas rozwijają algorytmy wyszukiwarki by z takim procederem taniego pozycjonowania walczyć, a docelowo go wyeliminować. Co więcej pozycjonowanie za pomocą tanich precli może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Algorytmy są coraz „mądrzejsze”, znają naszą gramatykę, odmianę przez przypadki i rozumieją synonimy.

Specjaliści, którzy na codzień zajmują się procesem jakim jest pozycjonowanie stron internetowych, uważają, że tekst SEO, wartościowy dla Googla, powinien mieć minimum dwa i pół tysiąca znaków ze spacjami. Co więcej artykuł musi być napisany dla ludzi, posiadać wartościową treść. Dobrze stworzony i merytoryczny artykuł (np. z jakąś poradą) wiąże się z wkładem czasowym copywritera poświęconym rozeznaniu się w danej tematyce. Niektóre firmy pozycjonujące szczycą się, że ich copywriterzy to magistrzy filologii polskiej. Jak w takim razie copywriter będący po filologii ma napisać dobry tekst SEO na temat liczników obrotowych używanych w pomiarach optycznych i wziąść za to 6zł (3 tysiące znaków)?

Przypuśćmy, że ktoś kto czyta teraz ten artykuł kupił na allegro kilka takich tekstów. Co dalej? Trzeba je wstawić na któryś z wartościowych moderowanych serwisów dziennikarstwa obywatelskiego lub na serwis preclowy, a nawet te dbają o jakość publikowanych artykułów i nie przyjmą kiepskiej jakości treści.

Inwestycja w pozycjonowanie stron za pomocą copywritera nie może być tania. Na dobry tekst trzeba wydać w moim przekonaniu, minimum 8zł netto za tysiąc znaków. Za teksty specjalistyczne, na tematy związane z wąskimi specjalnościami trzeba zapłacić więcej.

Dodaj komentarz