Krótki kurs bezpiecznego pozycjonowania stron internetowych (część I)

Może zacznę od tego dlaczego w tytule użyłem słowa „bezpiecznego”. Otóż dlatego iż nie wszystkie praktyki generowania ruchu na stronę internetową są mile widziane przez algorytmy Google. Przedstawię tu kilka kroków, które w perspektywie dłuższego czasu przyniosą widoczne rezultaty. Poradnik kierowany jest do posiadaczy strony internetowej fizycznie już istniejącej i z optymalizowanej pod kątem SEO. Tutaj na ten temat nie będę się rozpisywał – istnieje mnóstwo poradników w sieci www.

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długofalowym. Na pstryk palca niczego nie osiągniemy, a za zbyt uporczywe zabieganie o podwyższenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google możemy zostać ukarani i dowiemy się czym jest filtr w wyszukiwarce przez który pozycjonowana strona nie będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania po wpisaniu frazy pod którą pozycjonujemy serwis www.

Zanim przejdziemy do szczegółów weźmy kartkę oraz długopis i na papierze rozrysujmy sobie nasze „zaplecze pod pozycjonowanie”. Istotą omawianej operacji jest tak zwane „linkowanie”, czyli budowanie sieci linków z innych witryn prowadzących do stony pozycjonowanej. O tym jak wstawiać linki napiszę w dalszej części artykułu. Poniżej przedstawiam przykładowy schemat zaplecza. Strzałki określają kierunek linkowania.

SCHEMAT LINKOWANIA:
FORUM −› POZYCJONOWANA STRONA
FORUM −› SERWIS DZIENNIKARSTWA OBYWATELSKIEGO1 −› POZYCJONOWANA STRONA
SERWIS DZIENNIKARSTWA OBYWATELSKIEGO2 −› BLOG1 −› POZYCJONOWANA STRONA
SERWIS DZIENNIKARSTWA OBYWATELSKIEGO2 −› BLOG1 −› BLOG2 −› POZYCJONOWANA STRONA
SERWIS DZIENNIKARSTWA OBYWATELSKIEGO2 ‹− BLOG3 −› POZYCJONOWANA STRONA

Założenie darmowego bloga nie przysparza dziś trudności, szczególnie, że samouczków do tego jest w sieci bardzo dużo. Istnieją też platformy blogowe, gdzie za pomocą kilku kliknięć mamy gotowego bloga do wstawiania artykułów. Przypuśćmy, że mamy już założone kilka blogów (każde musi być na innej platformie), konto na forum internetowym i na serwisach dziennikarstwa obywatelskiego (moderowane serwisy preclowe – pressel pages). W poszukiwaniu platform blogowych, serwisów preclowych pomoże nam „wujek Google”. 🙂

 

No to zaczynamy!

Pierwej musimy ustalić na jakie frazy chcemy pozycjonować naszą stronę, czyli ustalić słowa kluczowe po których Google ma wyrzucić naszą witrynę w wynikach szukania. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że samodzielne pozycjonowanie na popularne frazy typu: „hydraulik Warszawa”, czy „adwokat Sopot” będzie bardzo trudne. Oczywiście mimo wszystko warto próbować, ale w takich przypadkach radziłbym skupić się na innych metodach zwiększania ilości tak zwanych „unikalnych użytkowników” na stronie internetowej. W ramach zrozumienia istoty całego procesu proponuję hipotetyczne frazy: „kancelaria adwokacka Gdynia”, „dobry adwokat Gdynia”, „usługi prawnicze Gdynia”.

 

Blogi

Powtarzam: każdy blog musi być na innej platformie blogowej ponieważ linki z nich wychodzące muszą mieć inne adresy pochodzenia (IP). Nie można też przesadzać z ilością linków na jednym blogu prowadzących do jednej strony. Im więcej postawimy blogów tym lepiej. Wszystkie blogi mogą być na jednym systemie CMS (np.Wordpress). WordPress pozwala na stworzenie statycznej strony, której wygląd nie sugeruje bloga.

1. Rejestrujemy się na portalu dziennikarstwa obywatelskiego (np. Pressik). Wstawiamy własnoręcznie (nieskopiowany z innej strony) napisany artykuł. Może to być jakaś porada prawnicza. W tekście muszą pojawić się zdania z wykorzystaniem naszych fraz, np.: „W takim przypadku dobra kancelaria adwokacka zasugerowałaby następujące rozwiązanie problemu..” lub „..usługi prawnicze związane z prawem spadkowym to coś bez czego nie obejdziemy się w przypadku..”. W każdym edytorze tekstu serwisu dziennikarstwa obywatelskiego znajduje się znaczek, najczęściej przypominający spinacz, dzięki któremu frazy po zaznaczeniu (usługi prawnicze, dobra kancelaria adwokacka) możemy podlinkować, czyli wstawić hiperłącze (adres www do strony, którą pozycjonujemy lub adres innego z naszych blogów). Zazwyczaj można „ukryć” w tekście maximum dwa linki. Do gotowego artykuły w przeznaczonym do tego miejscu wpisujemy tagi: kancelaria adwokacka Gdynia, dobry adwokat Gdynia, usługi prawnicze Gdynia, Gdynia, prawo, itd.

2. Zakładmy pierwszego bloga, o wyglądzie strony statycznej, np. prawospadkowe.blog.pl i wstawiamy pięć artykułów tematycznych, napisanych przez nas, wysokiej jakości oraz co najważniejsze – o niepowtarzalnej treści, bo Google takowe faworyzuje, szczególnie kiedy pochodzą z moderowanych witryn niekomercyjnych, których właściciele dbają o jakość treści umieszczanych w swoim serwisie. Podlinkowujemy frazy tak jak w punkcie pierwszym i zgodnie ze schematem linkowania. Pod każdym artykułem wstawiamy notkę w stylu: Autorem artykułu jest adwokat Imię Nazwisko z firmy Nazwa Kancelarii, adres – tutaj podlinkowanie odradzam. Jeden link do pozycjonowanej strony kancelarii w zakładce KONTAKT na blogu wystarczy.

3. Analogicznie powtarzamy czynności w punkcie 1 i 2 z tymże wybieramy inny serwis preclowy i tworzymy kolejny blog, np. szybkirozwód.blogspot.pl.

4. Udzielamy się na forach internetowych; wyszukujemy zapytania użytkowników o problemy, których rozwiązania opisywaliśy w naszych artykułach i zostawiamy tam linki do tychże artykułów z adnotacją, np. Tutaj jest dobrze opisany Twój problem: link do naszego artykułu. Możemy też czasem udzielić darmowej porady/wskazówki i dopisać: W razie czego zapraszam do mojej kancelarii: Nazwa Kancelarii, adres. Rozwiążemy ten problem.

5. Wyszukujemy podobne teksty do naszych na innych stronach/blogach/serwisach preclowych i w komentarzach wstawiamy: Tutaj jest dosyć dobrze opisane rozwiązanie podobnego problemu: link do naszego artykułu. Mam nadzieje, że pomogłem. Pozdrawiam.

Przed napisaniem pierwszego artykułu polecam poczytać internetowe poradniki dotyczące pisania artykułów SEO, czyli tekstów pod pozycjonowanie stron internetowych. Jeżeli nie mamy czasu na gruntowne przygotowanie się do promowania naszej firmy w internecie warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy pozycjonującej lub dobrego copywritera. Bez odpowiedniego teoretycznego przygotowania do pozycjonowania nasze wysiłki mogą okazać się bezwartościowe, a czasem nawet zaszkodzić pozycjonowanej witrynie.

Wkrótce część II poradnika
www.comweb.pl

 

 

 


Dodaj komentarz